Retourneren

Bestellen

Bestellen bij Pontman.nl is heel eenvoudig.
Volg de stappen uit het bestelproces. Uw bestelling wordt definitief op het moment dat de producten zijn betaald. Bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur zijn geplaatst, worden dezelfde dag verstuurd, Indien dit om een of andere reden niet lukt wordt u hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte gesteld via e-mail.
De verzending van uw bestelling loopt via PostNL. U ontvangt een e-mail zodra de bestelling is verzonden.

Als de bestelling niet in 1 keer goed gaat, bijvoorbeeld door het wegvallen van de internetverbinding of omdat er iets mis is gegaan tijdens het betalingsproces, dan wordt de bestelling niet gereserveerd.


Bezorgkosten

Voor verzendingen binnen Nederland brengen wij geen bezorgkosten in rekening vanaf € 60,-
Bij verzending onder de € 60,- berekenen wij € 4,95 verzendkosten.
Voor een bestelling naar Belgie, Luxemburg en Duitsland brengen wij €10,00 in rekening. Voor de andere landen in Europa (o.a.  Denemarken, Frankrijk, Italie, Oostenrijk en Spanje) brengen wij € 20.00 bezorgkosten in rekening.


Betaalmogelijkheden

Alle prijzen zijn inclusief btw en inclusief verzendkosten (vanaf € 60,-). Dit geldt alleen voor verzendingen binnen Nederland.

U kunt bij ons op de volgende wijze betalen:

1.   iDEAL, veilig betalen met uw bankpas;
2    Visa, Maestro en Mastercard, Sofort Banking, Giro Pay en Bancontact
3    Achteraf betalen/Rembours u betaalt aan de vervoerder
4.   Vooruitbetalen, zodra uw betaling ontvangen is versturen wij uw bestelling;






Zichttermijn en retournering

U heeft een bedenkperiode van 14 dagen om het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. 

Het retourneren van de bestelling is gratis. U stuurt een mail naar retouren@pontman.nl met de vermelding van uw naam, ordernummer en retourreden. U ontvangt dan in uw mailbox een retourlink waarmee u het retouretiket kunnen uitprinten. Dit etiket plakt u op de doos en levert deze aan bij een PostNL punt. Wij zullen het bedrag binnen 3 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem ter herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument



De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem ter herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. 


Service en klachten


Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Wij vragen u vriendelijk om uw klacht via de e-mail (info@pontman.nl), reguliere post (Pontman Schoenen B.V., Breedstraat 10, 1441 CC, Purmerend) of tefefonisch (0299479815) aan ons door te geven. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen , dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Pontman.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC)